miercuri, 6 iulie 2011

Bac 2011- Un dus rece !!!



Bunastarea unei tari si nivelul economic este reflectat si de nivelul educatiei.
Ma uit la TV si vad ca in toate scolile unde au fost montate camere rezultatele sunt mult mai proaste decat acolo unde nu au fost bani pentru asa ceva.
Deci, realitatea e mult mai rea. Nu pot sa cred cand vad ca parintii in loc sa isi ajute copiii , avand grija de educatia lor ,tot incearca sa motiveze aceste rezultate proaste pe stresssul creeat de camerele de luat vederi. Extrapoland ,ei nu se gandesc ca asa cum in cazul unui examen auto luat pe nedrept, risti viata ta si a participantilor la trafic asa acesti copii isi risca viitorul lor si a familiilor lor, pentru ca ies in viata nepregatiti cu conceptia ca se poate si asa, lasa ca merge,  si se lovesc de o competitivitate dura  facand apoi cozi la ajutorul de somaj.
Ok – deci si cu invatamantul suntem la pamant.
Vinovatii?
1.     Sistemul – ok daca nu este bun de ce nu ne intoarcem la sistemul din trecut cand toata lumea stie ca se facea carte
2.     Profesorii –oare sunt ei atat de apti sa educe pe altii? Oare ei ar lua acest Bac?

Habar nu am , sistemul nu il schimb asa usor , si nici pregatirea profesorilor dar EU ca PARINTE, pot sa fac ceva?
     Da , stiu ca doare ,dar si noi parintii suntem vinovati pentru esecurile copiilor nostrii.
Stiu ca o sa spunem ca muncim mult si cand venim acasa numai de asta nu ne mai arde , dar daca nu ne ocupam noi de educatia lor, atunci cine ? Daca noi nu ne facem timp sa-i indrumam si sa le aratam adevaratele valori si principii cum sa avem pretentia de la ei sa fie mai buni.
Inainte sa se nasca fiul meu am luat cateva carti despre educatia copiilor . In toate am intalnit ideea ca micutii nostrii sunt niste fiinte care invata prin copiere de la noi.
          Ce putem face atunci?
Cred ca totul se trage din felul nostru de a fi. Ne multumim cu putin , ne complacem in mediocritate si ne gasim mult prea multe scuze.
Spunem ca viata este grea , dar cred ca este asa pentru ca asa ne-o facem.
Doar schimband felul in care gandim ne putem schimba viata , devenind un model pentru copiii nostrii.

De unde naiba sa incep?
Unde vreau sa ajung , care este scopul meu?
Sa vedem….stiu
VREAU TOT CE E MAI BUN DE LA VIATA
Ok
Cum fac asta?
Imi trebuie niste reguli , niste repere apoi actiune
Reguli!!!? Iar reguli ? Da !Nu merge fara!
·        Nu te complace in mediocritate
·        Fii cinstit si bun cu tine si cu cei din jurul tau
·        Nu fura , nu mintii

A , si inca ceva nu sta si gandii la nesfarsit ...fa cava... munceste mult pentru ceea ce crezi si du –ti munca la final.
Traieste in armonie cu tine si cu cei din jur.
Fa lucrurile cat poti tu de bine si cand ai terminat intreaba-te daca le puteai face mai bine si fa macar inca un lucru in sensul asta.
Cere mai mult de la tine , nu de la ceilalti , dar stai linistit ,vor vedea ce om esti si te vor urma.
Pare un drum greu , un munte mult prea mare pentru mine imi zice ceva . Ceva din interior imi zice sa termin cu prostiile , ca o sa rada lumea de mine; ne e cald si bine ...
Poate , dar mi-am promis mie ceva  
VREAU TOT CE E MAI BUN DE LA VIATA
Asa ca nu pot sa stau degeaba, trebuie sa ma ridic in picioare si sa spun ce gandesc , sa-ti spun si tie asta.
Vino cu mine ... copii nostri merita ...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu